21 Ekim 2015 Çarşamba

Kitap Yorumu:Senin Gibi Ölü / Peter James


Artemis Yayınlarından çıkan 665 sayfalık bu kitabı sipariş ettiğimde Anabritanicca vari olduğunu bilmiyordum.Evet,kitap baya kalın ama konu öyle sürükleyici ki nasıl bitti,nasıl o kadar sayfa okudum anlamadım.

Konumuz şöyle; tasarım ayakkabılara takıntılı bir sapığımız var.Bu tarz pahalı ve özel ayakkabı giyenleri takip edip ağına düşürüyor ve kurbanlarına tecavüz ediyor. Bu durum Komiser Roy Grace 'e 1997 yılında gerçekleşen ama çözülemeyen Ayakkabıcı vakalarını hatırlatır.1997 yılında Ayakkabıcı adını verdikleri sapık dört kurbanına tecavüz etmiş,beşincisini ise öldürmüş,sonra da ortadan kaybolmuş,izi bile sürülememişti. Ayakkabıcı zekiydi.Arkasında kesinlikle bir iz bırakmıyordu.



Yeni patlak veren tecavüz vakaları Ayakkabıcı'ya özenen bir kopyacının işi miydi?
Yoksa onca zaman avına ara veren Ayakkabıcı geri mi dönmüştü?
Ayakkabıcı geri döndüyse onca yıl neden saldırmamıştı?
Sapık her kimse neden yüksek topuklu tasarım ayakkabılara saplantılıydı?
Bu kişi Ayakkabıcı ile aynı kişiyse yine beşinci kurbanını öldürecek mi?

Bütün bu soruların cevabını öğrenebilmek için kitabı tabiri caizse bir solukta okudum.
Yazarın daha önce herhangi bir kitabını okumadığım için bu kitap benim ilk Peter James kitabım oldu ve yazarın tarzını,heyecanı yüksek ,merak duygusunu canlı tutmasını sevdim.

Polisiye severlerin bu kitabı da ilgiyle okuyacağını düşünüyorum.

Arka kapak:

Metropole Oteli Brighton. Çılgın bir yılbaşı balosunun ardından bir kadın odasına dönerken vahşi bir tecavüzün kurbanı oldu. Bir hafta sonra başka bir kadın daha saldırıya uğradı. İşin ilginç tarafı iki kurbanın ayakkabıları da saldırgan tarafından alınmıştı.

Komiser Roy Grace bu yeni olayların 1997de gerçekleşen çözülmemiş bir seri cinayet davası ile birtakım benzerlikler gösterdiğini fark etmişti. Ayakkabıcı adı takılan saldırganın dört kişiye tecavüz ettikten sonra beşinci kurbanını öldürüp ortadan kaybolduğuna inanılıyordu. Bu bir kopya cinayet miydi yoksa hiçbir zaman yakalanamayan Ayakkabıcı geri mi dönmüştü.

Benzer şekilde saldırıya uğrayan yeni kurbanlar da listeye eklendikçe Grace aynı kişiyle uğraştığına daha da emin oluyordu. Hafızasını zorlayarak ve geçmişin derinliklerine inerek saldırıların ardındaki sis perdesini aralayabilirdi.

Katil sokaklarda başıboş dolaşırken Grace ve ekibi beşinci kurbanın hayatını kurtarmak için kendilerini zamana karşı amansız bir yarışın içinde bulacaklardı. Ancak katil düşündüklerinden daha zekiydi...

Kuzuların Sessizliğinden sonra en sürükleyici gerilim polisiye romanı. 
-Washington Post- 
(Tanıtım Bülteninden)











1 yorum:

  1. Benim de okunmayı bekleyen kitaplarım arasında meraklandım şimdi :)

    YanıtlaSil

Hadi sen de fikrini söyle!