3 Nisan 2014 Perşembe

Paranoya / John Rector


John Rector'ın okuduğum ilk kitabı.
Öyle ki sonuncu olmayacak,olmamalı.
Yalnız yazarın farklı kitaplarını da okumak isteyip araştırma yaptığımda Paranoya'dan başka kitabına rastlayamadım. Yurt dışında Cold Kiss, Lost Things, Already Gone,Out of the Black gibi kitapları satıştayken bu kitaplar sanırım henüz Türkçe'ye çevrilmemiş ya da bizdeki popüler kitap satış sitelerinde yok.

Gelelim Paranoya'ya..
Orjinal adı The Grove olan bu kitap okuyucuyu gerçekten sarmaşık gibi sarıyor.
Karısını öldürmekle tehdit ettiğinin ertesi günü mısır tarlasında genç bir kızın cesedini bulan çiftçi McCrey sorunlu bir geçmişe sahiptir. İlaçlarını kullanmayıp aşırı alkol tükettiğinde yaptıklarını hatırlamamaktadır.
Öyle ki daha önceki vukuatı bir adamın kafasını patlatıp kemiklerini cebine atması ve bunların hiç birini hatırlamamasıdır.

Tarlasındaki kızı yoksa O mu öldürmüştür?
Bunu kimseyle paylaşamadığından dedektifçilik oynamaya karar verir.
Ona yardım edecek kişi de ölü kızın hayaletidir.

Kitap son derece sürükleyici.
Konusu bana Ahmet Ümit'in Sultanı Öldürmek kitabını anımsattı.
Orada da yine kriz anında yaşadıklarını hatırlamayıp cinayeyi kendisinin işlediğinden şüphelenen ve bunu araştıran bir tarih profesörü vardı.

Tabi kitaplar arasındaki benzerlik bundan ibaret.
Zira Paranoya'da hayalet gibi fantastik ögeler de kullanılmış ve bu kitaba heyecan katmış.

Psikolojik gerilim okumak isteyenlere tavsiye edilir.

4 yorum:

  1. ilgimi çekti. ben de buna benzer kapağı olan kitapları toplamıştım bi ara. bi korku-gerilim hastası olarak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürükleyici bir kitap.
      Keşke yazarın farklı kitaplarına da ulaşabilseydik..

      Sil
  2. Çok sürükleyici bir kitaptı. Bir çırpıda okumuştum..

    YanıtlaSil

Hadi sen de fikrini söyle!