2 Şubat 2015 Pazartesi

Hissiz / Lemariz Müjde Albayrak


Yolculuklarda kitap okuyamıyorum.Hemen başım dönmeye başlar kitabı bırakırım.Antep'ten Sakarya'ya yapacağım uzun otobüs yolculuğunda belki birkaç sayfa okurum diye yanıma aldım Hissiz'i. Okumaya başladım.Öyle sevmişim ki telefonun sürekli kapanan ışığıyla kitabın büyük bir bölümünü okumuşum. Yolculuklarda kitap okuyamayan ben resmen kitabı bitirmeye gelmişim.

Peki beni böylesine sürükleyen kitabın konusu neydi?


Kitaba adını veren kahramanımız Alexander Ramanov acımasızlığıyla,duygusuzluğuyla annesinin ona taktığı Şeytan lakabının hakkını vermeye çalışıyor.Öyle ki bir kalbinin olmadığına,hissetmediğine inanıyor. İş hayatında tökezleyen şirketleri adeta büyük bir balık gibi yutuyor,bünyesine katıyor.Acımıyor.Hiçkimseyi sevmiyor,hiçkimseye güvenmiyor.Adrian hariç.O gece onu yanmaktan kurtaran,Onun için hayatını hiçe sayan adam!

Adrian dışında herkesin Ona kendi çıkarları için yaklaştığını düşünüyor.Annesi bile öyle değil miydi!
Babasınla parası için evlenmemiş miydi? Babası felç olduğunda sırf hissedar olabilmek için tüp bebekle Alexander'ı dünyaya getirmemiş miydi annesi? Annesi tarafından hiç sevilmeyen Alexander  annesinde hep sevgi aramıştı ama annesi napmıştı? Onu hep aşagılamış,ondan nefret etmişti.
İşte o zaman yüreğini sevmelere kapamıştı Alexander.


Kimselere güvenmeyen,kimselere acımayan Alexander ciftliğini almak için gittiği ihtiyarın masum torunuyla karşılaşır.Kız atın üstünde öylesine doğaldır ki.Bu kız farklı diye geçirse de içinden diğer yanı paranın satın alamayacağı kimse yoktur der.Heaven 6 yaşındayken bir kazada anne babasını kaybeden,o günden beri tek kelime konuşmayan genç güzel bir kızdır.Dedesiyle çiftlikte tüm kötülüklerden uzakta yaşamıştır bugüne kadar. Dedesinin ona seslendiği gibi kırılgan ,narin bir papatyadır O. Alexander Heaven'dan etkilendiğini anlayınca kendine bile inanmaz.'Hissetmiyorum,hissetmiyorum,hissetmiyorum!' diye tekrarlar kendi kendine.


Öte yandan Heaven bu genç yakışıklı adamdan çok etkilenmiştir ama karşısındaki ona öyle acımasız davranıyordur ki O'nu anlamakta zorlanır.


Gel-gitlerle ,yakınlaşmalarla,öfke nöbetleriyle ,ikilemlerle,içsel savaşlarla,masumiyetle,kötülükle,uçsuz bucaksız zenginlikle ve bir o kadar da güvensizlikle,zor bir aşkla dolu Hissiz.



Dipnot:Kitap konu bakımından beni çokça sarsa da kitaptaki yazım hataları gözüme batmadı değil.Yine de adıma imzalı olması tüm olumsuzlukları sildi süpürdü diyebilirim.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hadi sen de fikrini söyle!