20 Eylül 2015 Pazar

Kitap Yorumu: Sonsuz Kitap Mutluluğu Blog Turu: Sen Ece Ziyagil'sin Topla Kendini


Artemis Yayınlarından çıkan Sen Ece Ziyagil'sin Topla Kendini kitabı ilk olarak adıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Biliyorsunuz ki Ziyagil Aşk-ı Memnu'da Bihter'in Adnan Bey ile evlenerek aldığı soyad ve yazarın da kitabının adında bu soyada yer vermesi hem ilgi çekiyor hem de acaba gerçek soyadı mı diye meraklandırıyor. Yazarın verdiği ropörtajlar sayesinde gerçek soyadı olduğunu öğreniyoruz.


Kitabın ismi ve yazarın soyadı meselesinden bahsettikten sonra gelelim kitabın konusuna. Ece Ziyagil büyük bir şirkette pazarlama departmanında çalışırken bir yandan da yılanlarla uğraşıyor.Yılan dediği iş arkadaşları.İş yerinde dedikodu,hasetlik gırla.

"Hep beraber yemeğe çıktığımızda çişimden ölsem de arkamdan dedikodu yapacaklarını bildiğimden tuvalete gitmeye korkuyorum yeminle."

Ece iş yerinde onlarla uğraşırken bir de bebek sahibi olmayı istiyor.Kitapta Ece ve eşinin bebek için uğraşları,Ece'nin korkuları,düşünceleri çekinilmeden kaleme alınmış.

'Kızım 'Neye aşerdin?' diye sorarsa, 'Babana' diyeceğim'


İlk başta bazı kısımları gereksiz ve fazla özel bulsam da kitabın tamamını okuduğumda yazarın anlatımındaki yalınlığı,açık sözlülüğü görünce fikrim değişti ve sevdim.Eğlenceli ve akıcı üslubunu,magazinsel benzetmelerini çok çok sevdim.

Yazarın kitabında hamilelik fetişine,kaç kilo aldın baskısına verip veriştirmesi de önemli bir konuydu.

Yine Ece'nin hamile kalamama kaygısı ve hamile kaldıktan sonra fiziğinin bozulması,aldatılma ve işini kaybetme korkusu o kadar içtenlikle anlatılmış ki okurken kendim yaşıyor gibi hissettim.

Özetle; kitabı son derece eğlenceli,gerçekçi ve akıcı buldum.Ece Hanımın ikinci bir kitap yazıp Anne Ece Ziyagil'i anlatmasını umuyor Artemis Yayınlarına turumuza katkılarından dolayı teşekkür ediyorum.

















1 yorum:

  1. İsminden dolayı dikkatimi çekmişti almak istiyordum ama genelde girdiğim online sitelerde sadece kapağından bahsetmişler. Böyle güzelce özet burada okuyunca çok sevdim. En kısa zamanda elimde olsun istiyorum. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Hadi sen de fikrini söyle!