13 Eylül 2014 Cumartesi

Adaletin Gizli Mezarlığı - Ted Dekker


Ted Dekker ‘dan daha önce okumuştum. (Kemik Adamın Kızları ) Tarzını sevdiğim için farklı bir kitabını da okuyayayım dedim ve Adaletin Gizli Mezarlığı’nda karar kıldım.
Kitap Bosna Savaşı’nda annesi ve kardeşleri katledilen David ve yaşadığı travmayla başlıyor.
Küçük David adalet dağıtmak için Tanrı tarafından görevlendirildiğine inanıp kendini bu yönde geliştirmeye çalışır.
Büyüyünce hem rahiplik yapar hem de dünyaya adalet(!) dağıtır.


Kitaptaki diğer önemli karakter uyuşturucu müptelası Renee. Öldürülmekten kaçarken kendini kurtarıcısının  kollarında bulur. Bir yıl beraberliklerinin ardından sevgilisi ortadan kaybolur.Sevgilisinin öldürüldüğünü düşünen Renee adalet sağlaması için David’ten yardım ister.

David adalet sağlayabilecek midir?

Kitap polisiye gerilim tarzının iyi örneklerinden biri.
Olayların sonucu beni gerçekten şaşırttı,heyecanlandırdı.
Kurgu kesinlikle tahmin edilebilecek tarzda basit değildi benim için.
Kendini okutan,sürükleyici bir kitaptı.

Aslında kitap polisiyeye ek olarak farklı şeyler de içeriyor. Kitabın felsefik boyutu da var.
Adalet kavramını sorgulatıyor,düşündürtüyor.
İyi kötü birbirine karışabiliyor. Kötülük yapıyor diye birini öldürünce o zaman öldüren de kötü biri olmuyor mu diye düşünüyor insan.
Kitabı okurken sürekli bir şeyleri sorguluyorsunuz.

Bir tutam polisiye,bir tutam dram ve bir tutam da felsefe bulabileceğiniz bir kitap.
Bu tarzları seviyorsanız önerilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hadi sen de fikrini söyle!