11 Nisan 2016 Pazartesi

Yemek Tarifi: Mercimekli Bulgur Pilavı



Mercimekli bulgur pilavını ilk kez Antep'te yaşarken komşum pişirip bana da getirdiğinde yedim. Bana çok değişik gelmişti.Çok da sevmiştim. Sağolsun ne zaman pişirse beni unutmayıp seviyorum diye bana da gönderdi.
Ne zamandır canım istiyordu.Bugün kalk Zehra yap bakalım,nasıl olacak dedim kendi kendime.

Komşumun anlattığı tarifle yaptım.Yalnız O daha fazla yağ ve salça kullanıyor.Onun pilavı kırmızı oluyor bu yüzden.Ben yağdan ve salçadan kısarak yaptım.


Yapılışına gelirsek oldukça basit.
Yarım su bardağı(ya da isteğe göre daha fazla) yeşil mercimeği küçük bir tencerede haşladım.
Püf noktası mercimekleri çok pişirmemek.Aynı zamanda çok diri de bırakmamak.Sonra mercimekleri süzdüm.Sularını atmayıp 2 su bardağına paylaştırdım.

Başka bir tencerede zeytinyağında soğanları soldurdum. Üzerine sulandırdığım salçayı atıp karıştırdım.Ben 2 yemek kaşığı salça kullandım.Dileyen damak tadına göre daha az ya da daha fazla kullanabilir. Birkaç dk kavurduktan sonra sudan geçirdiğim bulguru üzerine atıp biraz kavurdum.Daha sonra ayırdığım mercimek sularını ve mercimekleri tencereye ekledim.




1 yorum:

  1. pirinçten çok bulgur yemeye başlayınca daha çok ve değişik tarif arar oldum ben de iyi oldu bu :-)

    YanıtlaSil

Hadi sen de fikrini söyle!