29 Ocak 2015 Perşembe

Seboreik Dermatit İçin Neler Kullandım #1

Saçımda sivilceye benzer yaraların ortaya çıkması,saçlarımın anormal şekilde yağlanmaya başlaması,gögüs aramın önce delice kaşınıp sonra kıpkırmızı olup deri dökmesiyle ve yanmasıyla soluğu doktorda almıştım. Doktor dikkatlice inceledikten sonra seboreik dermatit teşhisi koymuştu.


Nedir bu seboreik dermatit derseniz;
Bu özellikle stresli dönemlerde ortaya çıkan bir tür mantar hastalığı,bir çeşit egzama.


Vücutta nerelerde oluşuyor?
Bu hastalık saçlı deride,kaşlarda,kulak ve burun kenarlarında,koltuk altlarında,gögüs arasında ve genital bölgede görülebiliyor.

Belirtileri;
Şiddetli kaşıntı,kepeklenme,kabuklanma,iltihaplanma,yanma ve tahriş.

Peki bugüne kadar hangi ürünleri kullandım?

Göğüs aram kızarıp kaşınmaya başlar başlamaz Dermovate merhem sürüyorum(kahverengi olandan).
Hemen şikayetlerim azalıyor.

Saçlarım içinse:
                                    

Konazol Medikal Şampuan:
Saçımın yağlanmasına iyi geliyor ama bir zaman sonra saçım alışıyor.
Egzamaya ise çok az faydasını gördüm.Ayrıntılı yazım burada.



Ketoral Medikal Şampuan:
Hiç etkisini görmedim.



Saç dökülmelerinde, kepek sorununda ve sedef hastalıklarında öneriliyor.
İçerisinde saç için çok önemli olan çinko maddesi var.
Bu saçı güçlendiriyor.Pirdolin'i kullandığım süre boyunca şikayetlerim azaldı.
Saçımın çok çabuk yağlanması, sivilcemsi yaralar azaldı.
Yaralar bir iki tane kalmıştı.Ama saçlarımı aşırı derecede kuruttu



                                      Sedolin Yağlı Kepekli Saçlara Karşı Etkili Şampuan:
Antiseboreik ajan görevi gören Zinc Prythione ve Propylene Glycol maddeleri içeriyor.
Seborelerde azalma ve küçülme oluyor.Özellikle kaşıntı geçiyor. Yalnız saç aşırı kuruyor,keçeleşiyor.




Diğer şampuanlara göre bana daha iyi geldiğini düşünüyorum.
Saçımın yağlanmasını yavaşlattı.
Benim için en önemli etkilerinden biri buydu.
Şampuanı kullandığım sürece sivilcemsi yaralar bir iki taneydi.Yani neredeyse bitmişti. Her seboreik dermatit şampuanı gibi saçımı sertleştirdi.


Seboreik Dermatit İçin Neler Kullandım yazı dizisi başka yazılarla devam edecek.
Aynı sorunu yaşayanlar bilgi paylaşımı adına bu hastalıkla nasıl mücadele ettiklerini yazarlarsa çok sevinirim.

18 yorum:

  1. geçmiş olsun..
    benim de bir sene öncesine kadar, özellikle dirsek içlerimde önce kaşıntıyla başlayıp pütür pütür olan, sonra o bölgenin komple kabarması ve kıpkırmızı olması, dayanamayıp kaşımaya devam etmemle kanamaya kadar giden bir problemim vardı. doktor atopik dermatit teşhisi koydu ve eczacının hazırlayacağı bir karışım yazdı reçeteme. bu karışım mucize etkisi yarattı ve bi haftaya kalmadan nerdeyse tamamen geçirdi. bir de elidel isimli bir merhem yazmıştı. sormak istediğin bir şey olursa mail atabilirsin. tekrar geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da geçmiş olsun Ayşe.
      Senin hastalığınla benimki farklıymış.Benim 1 buçuk yaşındaki yeğenimin yanakları kıpkırmızı,pütür pütür.
      Ona da egzama teşhisi koyuldu.
      Sanırım ikinizin hastalığı aynı.

      Sil
  2. Pirdolin ve Sedolin benimde en çok işime yarayanlar olmuştu ama saçlarımı mahvetti dediğin gibi. Ben deneme yanılma yoluyla kendimde en çok işe yarayanları buldum ama mesela kardeşimde de var SD onda hiç bir işe yaramadılar >.<

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şampuanlar bazı kişilerde çok işe yararken bazılarında da hiç bir işe yaramıyor.
      Dediğin gibi deneyip doğru ürünü bulmak gerekiyor.

      Sil
  3. Vichy dercos yağlı saclar icin olani 3.kutum ve harika geldi haftada iki kere yikiyorum tavsiye ederim eczanede pahali ama netteki kozmetik sitelerinden ucuza alip stokluyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşil ambalajlı Vichy dercos'tan ben de aldım.Bana çok iyi gelmedi.

      Sil
  4. nasıl da lanet bir hastalık, ben de de olmuştu geçen sene, antibiyotik tedavisisi ve cleocin-t ile geçirdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stresli zamanlarımda nüksediyor.İnatçı bir hastalık.
      Cleocin-t solüsyonu doktor yüzümdeki geçmeyen sivilce için vermişti.
      Bir gün acaba saçımdaki sivilcemsi yaralarda kullansam nasıl olur dedim ve denedim.Sonuç olumluydu.

      Sil
  5. Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Benimde bahsetmeyi planladığım bi konuya değinmişsiniz, elinize sağlık. Yıllardır seboreikle savaşım devam ediyor, ama kontrol altına almayı başardım diyebilirim bi süredir. Sorununuz yoğun olarak cilt değil de saç sanırım, genelde bu tarz şampuanlar maalesef medikal olduğu için bi süre sonra yapıyı etkilemeye başlıyor. Bunlara ek olarak günlük rutininizde Blendax tavsiye ederim, zinc pirition içeren bi serisi var. Ülkemizde en kolay ulaşılabilen o şimdilik, denemediyseniz tavsiye ederim. Bu arada bana da beklerim, merhababenhande.blogspot.com.tr (:(:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,teşekkür ederim.Yukarıdaki medikal şampuanların haftada en fazla 3 kez kullanılması tavsiye ediliyor.
      Diğer günler Yves Rocher,HC,Isana gibi markaların şampuanlarını kullanıyorum.
      Zinc pirition kepek tedavisinde kullanılan bir çeşit çinko.
      Her gün kullanımında yan etkileri olabilir,saçlı deriyi tahriş edebilir diye zinc pirition içeren ürünleri günlük rutine eklemek sağlıklı mı olur bilemiyorum.Bu maddeyi bazı Clear şampuanları da içeriyor.Hatta bir tanesini aldım.Yakında yazısını yazacağım.

      Sil
  6. aynı hastalıktan ben de müzdaribim. Geçmiyor sadece azalıyor ve artıyor. Yüzüm için konjac sünger iyi geldi. Saç için medikal şampuan kullanmak istemiyorum. arada kortizonlu losyon sürüyorum. Yüzdeki sorunum çok artınca avenanin cicalfatesini kullanıyorum. Hatta iyi hatırlattın Zehracım yazısını yazayım. Faydalanan olabilir. bir de kesinlikle alkollü bir şey kullanma. Ben shiseidonunkini kullandım ve hemen kızarıp, pul pul oldu çenem, burun ve dudak kenarlarım

    YanıtlaSil
  7. Ben de saçlarımda aynı şikayet vardı, Elouxir kullandım, faydasını gördüm

    YanıtlaSil
  8. Şu an seboreik dermatitim atak döneminde Allah düşmanımın başına vermesin bu hastalığı maalesef benim yüzüme de attı :( Yüzüm kıpkırmızı gezer oldum ve şu dönemde hiçbir şey çare olmuyor stresimi de azaltamıyorum elimde değil :(

    Canım Pembe Makyaj Çantam bloğumu taşımak zorunda kaldım :( yeni adresime bekliyorum http://blogkizsalseyler.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. Cok guzel bir yazi olmus canim Bayildm :) ben saclarim icin Vichy Dercos yesil sampuanini kullaniyorum.Bir de sana sormak istiyorum.Yuzunde kizariklik dokuntu gibi semptomlarin varsa onlara hangi urunleri onerirsin? Simdiden tesekkurler sevgiler :)
    aylindenipuclari.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  10. SD için Sebi Simyacı - Sebi ixir mavi olanından ve öncesinde Sebi Su kullanıyorum. Krem İlk kullandığım anca pürüzsüz hissettiriyor. Sebi Su denilen şeyin kremin etkisini arttırdığı iddia ediliyor. Tek başına saç derisine kullanılabiliyormuş. Saç diplerime sıktım saçım yumuşacık oldu. Bir yan etkisini görmedim ama SD ataktayken etkili olmayabilir.. Krem Pullanmayı azalttı. Daha yeni başladım. Bu sorunun yaşayan arkadaşlar deneyip yorum yaparlarsa sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebi simyacı Su yu saçınız için tavsiye etmem. genelde ürün temizleme suyu olarak kullanıyorum.

      Sil
  11. Sebi simyacı suyu saç derisinde kullanmanızı tavsiye etmem. yağı, kiri ve makyajı temizlemek için kullanıyorum. temizleme suyu olarak iyi bir ürün.

    YanıtlaSil

Hadi sen de fikrini söyle!