18 Eylül 2012 Salı

Kadından Kentler / Murathan Mungan


Kadından Kentler  15 ayrı kentte yaşayan 15 farklı kadının hikayesini anlatıyor.
Kadınların kimisi doktor, kimisi öğretmen..
İzmir, Adana, Trabzon, Bursa, Kırşehir, Kayseri...
Şehirler de farklı. 
Kadınların hepsi hüzünlü ve mutsuz.
Ortak noktaları bu.

« Sessiz bırakılma yerlerinizle karşı tarafı konuşarak boğmaya yönlendiren sistem aynı sistem. Sussanız da, konuşsanız da aynı kapıya çıkıyor. Ben daha derin bir yerden eko vermeye çalışıyorum. Kadından Kentler de bu anlamda olmak üzerine bir kitap aslında.[1] »

Kitaptaki öyküler yukarıdaki gibi sıralanmış.
Bunların içinde beni en çok etkileyenler 'Yakası Beyaz Kürklü Taba Rengi Kaban', 'Burası Ankara İl Radyosu, Şimdi..' ve 'Trabzon Burması' oldu.

Siz hangisini sevdiniz?

Kitap 15 farklı kadından bahsediyor.Bir öyküyü bitirip diğerine geçtiğimde tam sindiremediğimi hissettim, yenisine başlamasam da diğerinin üstüne düşünsem dedim. Yok, tam oturmuyor hikayeler. Sanki eksik kalıyor bir şeyler. Belki mutlu son okumak istiyorum. Bilmiyorum..
Böyle düşünürken 16.öyküde Esenler otogarında buluyorsunuz kendinizi.
Az önceki hüzünlü kadınlarla karşılaşıyorsunuz burada.
Kimisi otogara yeni iniyor, kimisinin acelesi var..
Kesinlikle otogara gittiğinizde aklınıza gelebilecek bir kitap..
Bu kadınlar nereye gidiyor?
Dertleri, sıkıntıları ne ki? demekten alıkoyamayacaksınız.


Kitabın arka kapağı da oldukça ilginç..
Kısaca anlatmak, özetlemektense öykülerde geçen anahtar kelimeleri vermiş arka kapakta yazar.
Bu da değişik bir güzellik katmış kitaba.


7 yorum:

  1. ANLAŞILAN O Kİ BURDAN VİKİTAP A GİDİP ALINACAK KİTAPLAR LİSTESİNE BİR YENİSİNİ DAHA EKLEMEM GEREKECEK
    BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  2. Seyyah Gül,
    aman aman çok güzel, bir solukta okudum diyemem.Normal..
    Sanırım ben öykü insanı değilim.Romanlar daha mutlu ediyor beni.

    YanıtlaSil
  3. Murathan Mungan'ı çok severim. Okumadığım bir kitabı.
    Paylaşımın için teşekkürler canım ^-^

    YanıtlaSil
  4. ben üniversite 1.sınıftayken yani 4 sene önce aldım bu kitabı çok beğenmiştim. gerçekten de çok farklı bakış açıları var ve bence gerçekten böyle insanlar var gerçekçi bakış açısı, dili akıcı gelmişti.
    okunulası bir kitap.. tabi zevkler farklı olabiliyor..
    sevgiler
    http://sinemspinkdiary.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. hiç unutamadığım bir kitabı var eski ama şayet okumadıysanız şiddetle tavsiye ederim "Yaz Geçer"
    sevgiler
    defnevederin.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Duygu Erdoğan Karataş,
    tavsiyenizi dikate alacağım.Okumadığım bir kitap.

    Sinem,
    evet zevkler değişiyor, farklı olabiliyor.

    YanıtlaSil

Hadi sen de fikrini söyle!