6 Mart 2012 Salı

GAZİANTEP HAYVANAT BAHÇESİ

Çevreye uyum seminerinin son gününde Meb bizi Gaziantep Hayvanat Bahçesine de götürdü. Görüp görebileceğim en büyük hayvanat bahçesiydi.


Girişinde kocaman bir papağan heykeli bizi karşıladı. İçeri girince resmen büyülendik. O kadar geniş bir alan ki... Net bilgi vermek gerekirse rakamlarıyla,sayılarıyla Antep hayvanat bahçesi:

'Gaziantep Hayvanat Bahçesi, 100 hektarlık alanı ile Türkiye'nin ve Ortadoğu'nun alan olarak en büyük hayvanat bahçesi olup, Dünya'nın 3. Avrupa'nın ise 2.En büyük hayvanat bahçesidir. Gaziantep Hayvanat Bahçesi'nde 90 türden 929 hayvan barındıran bir kuş kafesi, 74 türden 2700 hayvana ev sahipliği yapan bir akvaryumu, 8 türden 30 hayvanı barındıran birmaymun evi, bir sürüngen evi geyikceylanatzebradevekanguru ve dağ keçisi gibi otçulhayvanların ve aslankaplanleopar ve ayı gibi etçil hayvan çeşitlerinin bulunduğu bölümler mevcuttur.'


İlk olarak maymun evini gezdik.Cam bölmelerde gayet rahat görünüyorlardı. Daha sonra balıkların bölümüne gittik.


Ortam karanlıktı. Sadece akvaryumlar hafif ışıklıydı. Farklı bir atmosfer oluşturulmuş. İster istemez balıklara odaklanıyorsunuz. Benim en dikkatimi çeken tür köpek balığıydı doğal olarak. Geniş akvaryumlarının içinde oldukça masum duruyorlar:)


Akvaryumun diğer önemli  şahsiyetleri piranalardı.
Daha adını hiç duymadığımız bir sürü balık çeşidi mevcut akvaryumda. Bu güzellikleri gördükten sonra bilin bakalım nerey gittik: Yılan evine.. Bilen bilir ben yılanlardan acaip tırsarım. İçeri girdik. Çeşit çeşit yılanlar... Hepsinin kendine ait cam kafesleri var. İçerisinde kumu, ağacı, suyu, yiyeceği var. Kimisi deri dökmüştü. Kalıp gibi öylece derisi duruyordu. Resimlerini çekmedim. İstemedim. 
Yine orada timsahlar vardı. Sanırım kış uykusundalardı çünkü hiç biri kımıldamıyordu. Bakmak bile insanın kanını dondurmaya yetiyor.
Ordan da çıkınca çift telli özel korumalı alanlara baktık. İçeride bütün vahşi hayvanlar vardı.Ayı, leopar, kurt,   aslan, kaplan, jaguar, sırtlan ve dahası. Aramızdaki güvenlik önlemlerine rağmen ürperdim. Hele aslan kralla göz göze gelişimiz..:) Yeleli, kocaman bir aslan.. Meydan okuyan bakışlar fırlattı bize. Ürkmemek elde değil.


Tabi  sadece yırtıcı hayvanlar yoktu o muazzam alanda..Çeşitli kuşlar, ördekler, pelikanlar, sevimli midilliler, tüküren lamalar, deve kuşu, muhteşem tavus kuşu, şirin geyikler, karacalar, daha neler neler...

İmkanınız varsa mutlaka gidin derim. Ben tekrar gitmek için can atıyorum. Havalar açınca hayvanat bahçesi daha da güzel olur. Cıvıl cıvıl. Mutlaka gitmeliyim. Göremediğim fili de görmeliyim:)



Son resim dışında tüm resimler bana aittir. Son resim binrota sitesinden alınmıştır.

6 yorum:

  1. Çok isabetli bir seminer, gerçekten tebrik ediyorum. buna ihtiyacın vardı. Senin namına çok sevindim. Bahara daha çok resim bekliyorum. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. aaaa o kadar antepe gittim ama inanki orda böyle büyük bir hayvanat bahçesi olduğunu senden öğrendim:((çok utandım kendimden yaa

    YanıtlaSil
  3. Bende çok gezdim hayvanat bahçesini, gerçketen takdire şayan işler başarıyorlar:)

    YanıtlaSil
  4. ayyy ama çok güzel fotolar yaaaa ben de istiyorum hayvanlarla dolu bir yeri gezmeyiii

    YanıtlaSil
  5. çok güzel olmuş paylaşımın için teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. evet güzel bir yer fotoğraflarıda güzel yakalamışsınız

    YanıtlaSil

Hadi sen de fikrini söyle!